Radioprogrammet stil kan vara väldigt roligt. Fredagens program var inget undantag. Det handlade om Ernest Hemingway och hur han påverkat folks inställning till jakt. SOm en konsekvens av detta intervjuas Per Morberg. Säga vad man vill om honom, men han är rätt rolig att lyssna på. SR skriver bland annat:
Man skulle till och med kunna påstå att det var han som lade grunden till att göra författaren till varumärke. Han lät sig noga fotograferas på sina safarijakter, fisketurer och krigsuppdrag. Och han tvekade inte att medverka i reklamkampanjer för flygbolag, pennor och öl. I programmet berättar vi mer om det. Vi har även besöket en svensk machoman med koll på mat och marknadsföring, Per Morberg. Vi tar även en titt på Hemingways dryckesvanor och pratar med Jacob Kroner, barchef på restaurang Gondolen i Stockholm, om hur en daiquiri egentligen ska smaka, och skakas. Dessutom har vi undersökt skäggtrenden och pratat med den svenske – och idag väldigt skäggige – designern Johan Lindeberg i New York.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar