Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 17 oktober 2011

Svårt att smyga i nattfrost

I lördags tog jag mig en smygvända uppe i skogen. Det var ett par minusgrader och nattfroten låg fortfarande kvar. Inne i planteringarna hade den givetvis inte nått in.

Tanken var att jag skulle försöka hitta lite dovvilt och kanske fälla en kalv eller en spets. Men det var svårsmuget och jag kunde inte stå för länge på samma plats utan att börja frysa. Så jag prioriterade långsam rörelse. På detta vis betade jag av åtskilliga kilometer, varav några gick i delar av jaktmarken som jag inte besökt på länge. Men något dovvilt såg jag inte till. Egentligen inget annat heller. Skogen var ovanligt tom, denna vindstilla vackra morgon. Så strax före lunch tog jag mig hem, därefter åkte vi till morsans 65-års kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar