Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 7 oktober 2011

Dålig timing


Snacka om dålig timing. Jag fick licensen på en RCC T45 ljuddämpare idag (handläggningstid ca 8 veckor). IDAG!!!! Hur i helsefyr skall det gå till att få ordning på vapnet (gängning, inskjutning) innan älgjakten börjar? Det går ju inte. Näe, jag får ta och använda min CG 2000 mk2 (30-06) istället. Kanske be om lite trängre pass än jag egentligen var ute efter (vi har ett par hyfsat stora hyggen). Och inte har jag fått tag på Roger (RCC) som jag dels skall lösa ut dämparen av och dels skall gänga bössan.... Så vi får väl se när jag får fixat mitt (primär?) vapen.


Hur som helst skall det bli roligt med älgjakt. Och bra. FÖr vi verkar ha rätt mycket älg. Ser älg nästan varje dag nu. Och en kviga har vi haft i trädgården titt som tätt. Hon har ätit på våra äppelträd. Idag upptäckte jag att någon (en älg?) rivit ner 25 m fårstängsel. Så jag fick ägna någon timme på att trassla ut stängslet, sätta nya stolpar och få upp det igen. Som väl var hade fårena inte upptäckt det hela. Hade de sluppit ut vet jag inte vad jag skulle gjort. Förrymda djur är ett riktigt elände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar