Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

fredag 30 september 2011

-1+1=3


Idag började jag dagen med att göra mig av med en motorsåg. En Husqvarna 42 special. Den hade lite förgasarproblem som jag inte var kapabel att fixa så den fick vandra vidare till en mekanisk fixarnisse. Lite senare på dagen ersatte jag den med en Husqvarna 359, en hyfsat kraftig 3,9 hk såg med 15" svärd. Min lokala handlare hade en pall sådana för 4995 kr/st. Påstått utpris var 7900. Jag tro't när jag ser't. (Det finns iofs ett par blocketannonser som ligger på sisådär 5800 kr)

Detta gör att jag nu har 3 motorsågar. En Husqvarna 137 i reserv (startar och går OK men har problem med kastskyddet). En B&D elsåg om jag håller till nära ladugården eller behöver såga inne i huset. Och sagda Husqvarna 359 som blivande "primärsåg".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar