Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 30 juli 2011

T minus 2 days (snart är det rävjakt!)



På måndag börjar en av årets mest utmanande jakter - rävjakten. Att jaga, och därigenom överlista rävar, kräver mycket kunskap av jägaren. Visst kan man få tillfälle att fälla en och annan räv bara genom att befinna sig ute i markerna, men att systematiskt lyckas i jakten på räv är utmanande och svårt. Men väldigt intressant och lärorikt.

Förra jaktåret lyckades jag fälla tre rävar varav en hade omfattande skabb. Innevarande jaktår har jag som mål att fälla fler. Jag har även satt ett personligt förbehåll för min jakt. Jag får inte skjuta fler harar och rådjur än jag skjuter rävar.... Nu får vi bara hoppas att jag får enklare rävar i sikte än den det gamla hippiebandet Steeleye Span sjunger om i sin klassiska The Fox....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar