Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 7 mars 2011

Projekt Remington 700 ADL make over pt 6


Nu är bössan ihopskruvad. På toppen sitter ett Schmidt und Bender 4-16x50 som jag inte riktigt blivit vän med ännu. Har inte vant mig vid riktmedlet..

Bössan visar god potential. Sköt några inskjutningsserier i söndags. En treklöver blev det i alla fall. Avståndet var 80-90 m. De första skotten förvånade mig. Ett par träffade inte ens tavlan. Men sedan såg jag det avskjutna fårstaketet och slutade fundera på vad som hänt...

Jag inser att jag kommer att behöva skjuta en del innan jag tar med bössan på jakt. Men eftersom jag tänkt inviga den vid pürchjakten i augusti är det gott om tid. Både för skytte på lite längre håll som för några besök på älgbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar