Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

tisdag 14 december 2010

Barnens vapengarderob


Barnens vapengarderob kräver som väl var inte ett godkänt vapenskåp. Bössorna täljde jag för ett å ett halvt år sedan uppe i fjällstugan. Grabben, som nu är 4 år, springer jämt omkring med sin bössa. Tjejen (6 år) har sin mer för rättvisans skull. Den övre smäckrare bössan var den första jag gjorde, det är grabbens det. Sedan fick jag snabbt fixa en till, men det blev protester först. Den såg ju inte ut som lillebrors. Men när jag berättade att den kunse skjuta två skott nästan samtidigt blev det bättre ;-)

Remmen på tjejens bössa är från morfar, eller snarare den satt på morfars bössa när jag övertog den. Eftersom jag fördubblat vikten på bössan i fråga fick jag snabbt ordna en bredare och mer avlastande rem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar