Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

söndag 2 november 2014

Svärfars gamla jaktkläder

I helgen började jag använda svärfars gamla jaktkläder. Fina välsydda saker från när det fortfarande syddes kläder i Sverige.

Jackan och byxorna är av märket Turima,Storuman. På 1990-talet köptes Turima upp av Fjällräven och lades ner.
Bilden ovan är inte min men jackan är likadan, om än i bättre skick. I princip oanvänd var den. Den är helt klart från tiden före jaktradions stora genomslag, det finns inte någon dedikerad radioficka, däremot 6 fack för hagelpatroner över hjärtat. Kanske är lädret lite torrt men jag fick bara ner patroner kal 20, patroner kal 12 var för feta.

Kort sagt ett mycket bra set som jag definitivt kommer att använda. Särskilt när jag är ute på svärfars gamla jaktmarker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar