Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 10 oktober 2011

Where the action is


Jag fick,som jag nämnde härom dagen, ett av våra generalpass. På bilden ovan har jag gjort en 180 graders bild av tillåtna skjutriktningar. För att göra en lång historia kort, älgarna passerade inte mitt pass. Istället gick en grupp älgar (ko+kalv+kviga+tjur) typ 300 m norr om mitt pass. Dessa var åtföljda av en räv.

Lite småkyligt med en frisk vind från SV gjorde att alla förväntade sig att älgarna skulle gå åt mitt håll. Istället började det regna.


Och när det regnar är det gott med varmt kaffe. Eller förresten, det är nästan alltid gott med kaffe - varmt såklart.



Den ena hunden, Clara, gick igång ordentligt. Hon lyckades ställa en älgtjur (pinnatjur) tillräckligt länge för att husse/hundföraren skulle komma i läge och sätta ett mycket välriktat skott i stickhålet. Både husse och Clara syns på bilden ovan.



Efter korvgrillning flådde vi älgen. Och tjôtade. Så någon andra såt blev det inte. Istället kunde folk åka hem och torka sina saker inför morgondagen.

2 kommentarer:

  1. Tjena, hur många är ni i laget?

    SvaraRadera
  2. Vi är 20 i laget. Skulle tro att vi var 14 eller 15 inkl våra 2 hundförare ute idag.

    SvaraRadera