Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

måndag 3 oktober 2011

Borelia :-(

Var på läkarundersökning och provtagning idag. Provtagningen kanske jag återkommer till framöver men läkarundersökningen gällde födelsemärken. Inget jättekonstigt med dessa, men läkaren identifierade något annat.. Röda stråk och partier av huden som han tolkade som borelia. Aha.Kanske därför jag är lite trött och hängig. Kanske inte bara har att göra med att jag just avslutat en intensiv del av ett projekt jag ansvarar för....

Nåja. På vägen hem körde vi (jag och dottern) förbi Wildboars och köpte ett par bore-snakes (5,56 mm + kaliber 12). 169 kr per st var ungefär hälften av vad min närmaste inter-jakt butik tar...

3 kommentarer:

  1. Hur kokar man skosmörj av grävlingfett? De är ju rejält höstfeta nu så det vore synd att inte ta vara på...

    SvaraRadera
  2. Du hittar min beskrivning på:
    http://lipoptena.blogspot.com/2011/04/ladersmorning.html
    Var inte för snål med bivaxet bara, då blir det väldigt flytande, å andra sidan tränger det in bra....

    Inser att jag nog behöver vara bättre på att använda etiketterna, nu hade till och med jag svårt att hitta inlägget... Kanske blir det en lista i marginalen till höger med direktlänkar till olika tips på vad man kan göra av olika djurdelar (ja inte köttet alltså utan resten)

    SvaraRadera
  3. Tackar! Hade grävlingfight under altanen igår morse så jag blev lite inspirerad att göra lädersmorning av dem ;)

    SvaraRadera