Med en vorsteh och ett fullt vapenskåp är man glad alla veckans dagar!

lördag 19 oktober 2013

Jakt + Kaffe = sant

Igår var jag ute en kort vända och luftade båda hundarna. Först traskade jag och Essa igenom storskogen, min förhoppning var att stöta upp någon morkulla eller liknande men det blev som vanligt en nötskrika. Sedan släppte jag Missan i kraftledningsgatan och vidare ner på gärdena. Hon tog såklart upp rådjur efter ett tag. Vi såg även en älgko med kalv, den var också intressant att spåra tyckte terriern....

Avslutade med att koka lite lunchkaffe.
 Först ut var Essa. Här i en mosse med älgspår. Hon fick som vanligt upp rådjur men jag kallade henne av den aktiviteten.....
 Mina jaktkläder och min utrustnign är ett enormt hopplock av olika saker jag tycker är bra. Cammofärgade snickarbyxor trivs jag bättre i än vanliga jaktbyxor. Den gamla Bundeswehr jackan har är oslagbar i tätvävd bomull som jag vaxat. På ryggen en Fauna Orren Slingbag, riktigt bra väska som man kan ha en 7-8 kg i utan att man egentligen märker den. I bältet syns min stora nya kniv, en Ka-Bar från knivbutik.se. Har den istället för yxa när jag skall.....
.....ordna bränsle till en kaffeeld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar